Strona startowa O nas Oferta naszej firmy Nasze wyposarzenie Z kim współpracujemy Galeria
Dane kontaktowe DwD Sound

D.W.D SOUND

Dawid Gabara

GSM +48 509 293 289

NIP 726 118 47 06

Nr. konta:
60 1140 2004 0000 3602 7602 2286

email: dwd@dwdsound.pl

DWD SOUND zapewniało nagłośnienie na następujące eventy:

Koncerty plenerowe gwiazd np:

VARIUS MANX
BLUE CAFE
JUSTYNA STECZKOWSKA
URSZULA
POPARZENI KAWĄ
JAY DELANO
NATALIA LESZ
MICHAŁ URBANIAK
JACEK STACHURSKI
MIKA URBANIAK
RENI JUSSIS
PAPA DANCE
IRA
RED LIPS
ANIA WYSZKONI
PIERSI
oraz inni

FESTIWAL ŚWIATŁA 2014
(Pokazy laserowe i koncert)



SUWAŁKI BLUES FESTIWAL
(Światowe gwiazdy muzyki BLUES)



DRIFTINGOWE MISTRZOSTWA POLSKI
(nagłośnienie dla 15 tyś osób na zewnątrz areny+ koncert w hali)



Gala MEDIA TRENDY 2013

OGóLNOPOLSKI FESTIWAL MUZYKI ROCKOWEJ – ZDERZAK



Eventy firmowe dla:

DELL
INFOSYS
CASTORAMA
ABB
BMW
i inne

Zapewniamy kompleksową obsługę. Posiadamy zaplecze do profesjonalnej obsługi każdej imprezy.

Na Państwa życzenie zapewniamy:
- Oświetlenie
- Multimedia
- Podesty sceniczne
(150 m2 w tym konstrukcje nietypowe np. okrągła scena, itp )
- Zadaszenia aluminiowe

Fachowa inżynieria dźwięku wymaga specjalistycznej wiedzy jakiej nie zdobędzie się na żadnej uczelni, specyficznego i gromadzonego latami doświadczenia oraz ciężkich kufrów profesjonalnego sprzętu. Siłą rzeczy dźwięk jest najważniejszym elementem koncertów i niezwykle istotną składową wielu innych imprez, jak choćby występy kabaretów, festiwale, sympozja czy firmowe eventy. Oczywiście zapięta na ostatni guzik scenografia i efekty wizualne odgrywają olbrzymią rolę, ale pełnią jedynie funkcję tła dla muzyki i treści wypowiadanych przez osoby występujące na scenie. Przekazywanie dźwięku na żywo z wiadomych względów jest trudniejsze niż tworzenie nagrań studyjnych. Tu nie ma miejsca na setki prób, gdyż wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym.
Zasadnicza część pracy inżyniera dźwięku odbywa się przed obsługiwanym wydarzeniem. Jest wtedy pora, by zapoznać się ze specyficznymi właściwościami danego obiektu, dobrać i ustawić optymalny sprzęt oraz zrobić próby. Nawet doświadczeni dźwiękowcy potrzebują czasu, by wszystko dograć i sprawdzić jak dźwięk jest słyszalny w poszczególnych miejscach sceny, trybun czy placu. Specjalne akcesoria pomiarowe są tu dopełnieniem intuicji i wieloletniej praktyki specjalisty. Nie bez znaczenia pozostaje także zastosowanie bardzo specjalistycznego oprogramowania komputerowego. Po wprowadzeniu niezbędnych danych można stworzyć symulację pomagającą sprawdzić jak dźwięki rozchodzą się w konkretnym miejscu. W trakcie koncertu możliwości ingerencji w dźwięk są już bardziej ograniczone. Można oczywiście w pewnym stopniu korygować jego barwę, sterować poziomem głośności różnych instrumentów oraz głosu wokalistów.
Na udźwiękowienie wpływa wiele czynników. Jednym z nich jest budowa i rozmiar sceny, co decyduje o rozchodzeniu się dźwięków. Różne tony różnie się rozchodzą, moc dźwięku nie może być zbyt duża, ani zbyt słaba. Każda scena jest tak naprawdę inna, więc nie ma uniwersalnego algorytmu na moc i częstotliwość dźwięku. Ponadto to na scenicznych elementach konstrukcyjnych montuje się większość sprzętu. Profesjonalne podesty i konstrukcje boczne są zwykle dostosowane do zawieszenia lub ustawienia konkretnych rodzajów kolumn.
Czysty oraz dobrze słyszalny nawet w ostatnich rzędach dźwięk to podstawa udanego koncertu lub imprezy. Nie da się tego osiągnąć bez solidnej maszynerii z metką czołowych producentów. Zwykle pierwsza myśl to kolumny. W zależności od potrzeb można wykorzystać kolumny dowolnej mocy i rozmiarów. Sama liczba kolumn będzie też inna w przypadku małego firmowego eventu oraz hucznego koncertu z widownią zajmującą po brzegi pokaźnych rozmiarów obiekt sportowy. Należy jednak podkreślić, że nie zawsze wielkość kolumn idzie w parze z ich mocą. Bardziej liczy się tzw. poziom ciśnienia akustycznego określający moc dźwięku w stosunku do jednostki długości. Ponadto sukces zależy od właściwego rozmieszczenia kolumn, które można ustawić m.in. w sposób tradycyjny albo liniowy.
Strona dźwiękowa żadnego przedsięwzięcia nie uda się bez wzmacniacza. Do wyboru jest multum tego typu urządzeń różniących się mocą, rozmiarami i wieloma istotnymi parametrami. Aby dobrze nagłośnić duży koncert niezbędne okażą się wzmacniacze o mocy kilku tysięcy wattów, zapewniające poprawną rezystencję i umiejętnie połączone w zespoły.
Na sprzęt wykorzystywany w inżynierii dźwiękowej składa się też szereg innych urządzeń, takich jak procesory likwidujące szumy, equalizery czy cyfrowe procesory dynamiki i kompresory. Z kolei zapewnianie dobrego odsłuchu jest gwarancją, że uczestnicy nie będą mogli narzekać na słyszalność płynących ze sceny dźwięków i ich czystość. Dlatego kolejną istotną kwestią będzie zastosowanie profesjonalnej konsolety mikserskiej i jej wprawna obsługa. Nie można pominąć też tak oczywistej kwestii jak mikrofony. Dobiera się je w zależności od tego jaki instrument mają nagłaśniać. Innego mikrofonu użyje też wokalista. Wszystko to musi zostać połączone, tak aby harmonijnie ze sobą współpracowało. Znajdują tu zastosowanie długie metry kabli o rozmaitych średnicach oraz zróżnicowanych końcówkach i złączach. Trzeba uważać nie tylko na prawidłowe podłączenie całej tej elektro-techniki, ale także na to, by żaden kabel lub wtyczka nie były uszkodzone.
Współczesne urządzenia służące do obróbki dźwięku charakteryzują się możliwościami, o jakich jeszcze kilkanaście lat temu można było tylko pomarzyć. Nawet najlepszy sprzęt jednak nie wydobędzie z siebie swojego potencjału jeśli nie zostanie odpowiednio użyty. Nieumiejętnie wykorzystane nowoczesne urządzenia o wielkiej mocy mogą równie dobrze stworzyć tylko obrzydliwy jazgot. Zresztą na dużych koncertach i innych wydarzeniach masowych zazwyczaj nie ma problemu z brakiem znacznej ilości dobrego sprzętu. Kluczowe znaczenie ma więc czynnik ludzki. Od kompetencji operatów zależeć będzie ostateczny efekt. Wielkie gwiazdy muzyki najczęściej podążają w trasy koncertowe z własnymi specjalistami od nagłośnienia. Zwykle muszą jednak korzystać z usług profesjonalnych firm działających na rynku danego kraju. Konieczna okazuje się zatem współpraca, której owoce niestety nie zawsze są zadowalające. Im większy koncert tym większe oczekiwania i ewentualnie większa klapa jeśli coś się nie uda. A trzeba przy tym mieć na względzie także możliwości budżetowe i czynniki niezależne, jak choćby pogoda.
Przygotowanie udźwiękowienia koncertu lub innego wydarzenia jest zadaniem skomplikowanym, ale możliwym. Na ostateczne powodzenie składa się znaczna liczba współzależnych od siebie elementów. Przepisem na sukces i satysfakcję uczestników będzie więc udana kooperacja zarówno inżynierów dźwięku, jak i innych specjalistów odpowiadających za poszczególne aspekty imprezy, a ponadto sami artyści, ich charyzma i forma.


mb©2009 Webdesign@DwD SOUND